ŠKOLNÍ ČASOPIS

Základní školy, Most, J. A. Komenského 474

O časopise Aktuální číslo Archiv ZŠ J. A. Komenského
 



Mediální výchova


Kompetence k učení
- poznání úlohy informací
- porozumění práci s informací – vznik, uložení, přenos, zpracování, vyhledávání, praktické využití
- využívání moderních informačních a komunikačních technologií
- v týmu i samostatně experimentovat a porovnávat dosažené výsledky
Kompetence k řešení problémů
- získávat informace, které jsou potřebné k dosažení cíle
- schopnost ověřit věrohodnost získané informace využitím více zdrojů
- hledat vlastní postup při řešení problémů
- vyjadřovat závěry na základě ověřených výsledků a umět je obhajovat
Kompetence komunikativní
- schopnost formulovat svůj požadavek
- vyhledávat potřebné údaje v různých zdrojích informací
- dokázat prezentovat výsledky své práce s využitím vhodného softwaru
- při společné práci komunikovat způsobem, který umožní kvalitní spolupráci a tak i dosažení společného cíle
Kompetence sociální a personální
- samostatným řešením přiměřeně náročných úkolů dosahovat pocitu sebeuspokojení a sebeúcty
- pracovat individuálně i kooperativně
- stanovovat pravidla pro práci skupiny i samostatnou práci a dodržovat je
Kompetence občanské
- uvědomovat si své školní povinnosti a souvislost se zodpovědností za svou domácí přípravu
- respektování práv duševního vlastnictví
- zaujetí odpovědného přístupu k nevhodným obsahům vyskytujícím se na internetu nebo jiných mediích
- pochopit výhody dodržování pravidel zdravého životního stylu.
Kompetence pracovní
- šetrná práce s výpočetní technikou
- přistupovat kriticky k výsledkům, které dosáhl, naučit se stanovovat si kritéria hodnocení vlastní práce
- dodržovat pravidla hygieny a bezpečnosti práce


Mediální výchova 6. – 9.ročník 2016/2017,
pedagogické vedení Mgr. Jaroslav Hasil

uzávěrka časopisu vždy nejpozději 25. v měsíci
tisk časopisu se neprovádí, je publikován na školním webu a na nástěnce školního časopisu


září
redakce – rozdělení rolí v týmu
redakční práce, rubriky – přidělení
role redaktora, šéfredaktor, zástupce, grafik, fotograf
polovina září – 1.číslo časopisu, příprava říjnového čísla

říjen
žurnalistické útvary
autorizace článků a korektury
rozhovor – komunikace, kladení otázek, záznam
2. číslo časopisu

listopad
grafika – zpracování fotografií, grafický editor
týmová práce- zásady
zásady pro práci s respondentem – kladení otázek (otázky otevřené, uzavřené)
3.číslo časopisu

prosinec
kompletace časopisu – zásady
práce jednotlivých redaktorů
4. číslo časopisu

leden
výtvarná složka časopisu, ilustrace, kliparty, fotodokumentace
korektor, sloupkař,
5.číslo časopisu

únor
obsah časopisu – pravdivost, aktuálnost, ovlivňování mínění ostatních
formát časopisu – příprava pro tisk, tisk, kompletace
6.číslo časopisu

březen
publikování na webu – formát pdf
sběr a třídění informací
7.číslo časopisu

duben
ověřování informací
osobní odpovědnost redaktora
novinářská etika
8.číslo časopisu

květen
výjimečnost v publikování informací
souhrnné informace
tiráž
9.číslo časopisu

červen
hodnocení redakční práce, práce redaktorů
10.číslo časopisu

redakční práce, práce redaktorů
10.číslo časopisu